Tijd voor taart

We hebben ze in handen, ISO 9001 en ISO 14001 certificaten voor kwaliteit en milieu. Plus we mogen aan het mooie lijstje met grafische bedrijven (Flevodruk Harlingen, Nederlof, Deltabach, te Sligte-Olijdam) nu ook Graphiset in Uden aan toevoegen. Lees meer

Compliment voor kwaliteit en milieu

We beschouwen het als een mooi compliment. Sinds deze zomer hebben we de ISO 9001 en ISO 14001 certificaten voor kwaliteit en milieu in handen. Daar hebben we samen met vier grafische bedrijven naar toegewerkt dit jaar. Maar waarom eigenlijk? Wat heb je eraan? Voordeel voor opdrachtgevers Bij veel grafische bedrijven staat ISO op het verlanglijstje omdat hun klant daarom vraagt. Opdrachtgevers hebben de voorkeur om te …

Proficiat

‘Ik weet alles over ISO’, zegt de auditor terwijl hij zich voorstelt aan het personeel. ‘Dat is mooi’, antwoordt een medewerker, ‘wij alles over drukken’. Het zelfvertrouwen bleek gelukkig geheel terecht. We feliciteren Nederlof, Deltabach, Flevodruk Harlingen, te Sligte-Olijdam van harte! Deze zomer is MDMX samen met deze eerste vier bedrijven in het netwerk officieel ISO-gecertificeerd voor ISO 9001 (kwaliteit) en ISO 14001 …

ISO, de kers op de taart

Een aantal bedrijven in het netwerk is met onze hulp op weg naar ISO 14001 en 9001. Bij meer bedrijven in de groep hangen certificaten aan de muur en dus is het voor ons extra spannend. MDMX heeft dit jaar namelijk gewerkt aan een eigen kwaliteitssysteem met Nederlof als pilotproject. Het bedrijf in Noord-Holland beet de spits af en investeerde …

Deltabach en Graphiset aan boord

We sluiten het jaar mooi af met twee nieuwe leden! Met de start van 2018 verwelkomen we Deltabach en Graphiset in de Digi Groep en bij MDMX. Directeuren Gerard Ketelaars (Graphiset) en Marc de Jong (Deltabach) nemen als nieuwkomers voor het eerst plaats aan de Digi Groep tafel op 22 januari. We kijken uit naar de samenwerking! Deltabach is als …

Steeds meer diensten voor bedrijven in het netwerk

Het was even stil rond onze activiteiten omdat er in de afgelopen periode sprake was van een koerswijziging voor MDMX. Steeds meer verschoven onze activiteiten van de markt naar dienstverlening voor de bedrijven in ons netwerk. Dat de verschuiving logisch is, leggen we graag uit. Pionier MDMX heeft zichzelf altijd gezien als een pionier, als netwerk waarbinnen aangesloten bedrijven gezamenlijk …

Fijne feestdagen!

Bedankt voor je interesse en betrokkenheid. We kijken terug op een goed jaar. De bedrijven in onze groep bevinden zich in een redelijk positieve ontwikkelspiraal. Het netwerk is hechter geworden en met de start van 2018 mogen we twee nieuwe leden verwelkomen. De onderhandeling met preferred suppliers is naar tevredenheid afgerond. MDMX stelt zich steeds meer dienstverlenend op naar leden …

Hoera voor FSC/PEFC

Het FSC®-certificaat van ons netwerk is verlengd tot 2022! Ook het PEFC-systeem is weer goedgekeurd. De externe audits zijn met een dikke voldoende afgerond. Alle 16 deelnemende bedrijven kunnen in de komende jaren weer trots het FSC- of PEFC-logo plaatsen op het drukwerk van de klanten. Waarom een keurmerk? Met een FSC/PEFC-logo op het drukwerk communiceert een organisatie een duurzaam …

MDMX schoolvoorbeeld van het nieuwe ondernemen

‘Samenwerkingsverband Digi Groep en MDMX schoolvoorbeeld van het nieuwe ondernemen’ kopt Graficus vandaag. Lees in de nieuwe editie het interview met Ingrid Bijkerk: ‘We hebben belang bij elkaars succes. Niet kortstondig, maar voor de lange termijn.’ Interesse? We zoeken altijd naar grafische bedrijven met ambitie. Dit zijn toekomstgerichte ondernemers die de meerwaarde zien van samenwerking in een netwerk. Op dit …

Preferred suppliers 2018/2019

Leveranciersgesprekken, evalueren, offertes beoordelen, afwegen, overleggen.. momenteel zitten we midden in de nieuwe leveranciersronde. Alle MDMX partners vallen onder de inkoopafspraken die we met leveranciers maken voor de looptijd van twee jaar. Door het afsluiten van overeenkomsten kunnen onze leden tegen voordelige tarieven inkopen. De afspraken worden gemaakt met leveranciers van papier en enveloppen, verbruiksmaterialen, afvoer van chemicaliën, afwerking en …

Split and Sit

MDMX is betrokken bij een mooie ontwikkeling: ‘Een goede samenwerking met het bedrijf MDMX opende een hoop deuren voor Merlin’ (lees hier het interview). Afgelopen maandag stond Merlin Dik met haar uitvinding Split and Sit ook in de Telegraaf (katern Vrouw). De lancering, met opening van de webshop, staat gepland op vrijdag 9 juni. Ontspannen autorijden mét kinderen op de …

Dutch Design Week Challenge

Dutch Design Week bezoekers komen in Eindhoven onze kaart tegen. Je vouwt er eenvoudig een smartphone houder van. En natuurlijk kan dit beter! Doe mee aan de DDW Challenge: kom met een beter design voor de houder óf ontwerp iets anders dat je kunt vouwen uit karton op A6 formaat (105 x 148 mm).  WAT MOET JE DOEN? Stuur je …

Kwajongens in de wereld van groot formaat

In de drukkerij in Nijmegen liggen acteurs, cabaretiers en artiesten met aansprekende namen op posterformaat te wachten op de inprint van data en locaties van voorstellingen. Met impresariaten en theaterbureaus als klanten, is onze expert sterk geworteld is in de wereld van theaterproducties en festivals. Casper Kolk is onze A0 specialist. En wanneer ben je dat? Als je al 15 …

Inkjet is de hype voorbij

Het werd tijdens Drupa 2012 al beloofd en nu is het zover. Op de aankomende Drupa, de vierjarige beurs voor de grafische branche, zal iedereen inzetten op inkjet. Dus ja, inkjet is de hype voorbij. Het gebeurt, het is beschikbaar en de kwaliteit is verbluffend. Wereldwijd staan er nu 200 inkjet-machines in grafische bedrijven. Wat betekent dit voor uw marketingcommunicatie? …

Drones: sky is the limit

Een drone inzetten om vanuit marketingoogpunt meer van je product of dienst te laten zien, kan wel, maar is aan een veel regels gebonden. Image33, onze expert op het gebied van visuele communicatie, heeft een gecertificeerde drone-piloot in het team. Wilmar Boer: ‘We staan te trappelen om te beginnen. Het wachten is op versoepeling van de wetgeving deze of volgende …

Save the date

Bedrijven vergeten vaak om stil te staan bij de mijlpalen. Startte de onderneming in 2007 of 1992? Bedenk dan binnenkort wat je doet met het jubileumjaar. Laat zien dat het goed gaat met het bedrijf. Het komende jaar geeft je namelijk een mooie ingang voor het versterken van relaties met klanten en leveranciers. Trouwens, ook als er geen traditioneel jubileum …

De industrie is juist wel bezig met bewuste verpakking

Het verbod op de gratis plastic tas per 1 januari 2016 maakt veel bij mensen los. Onlangs werd bekend dat bij grote winkelketens 60% tot 80% minder plastic tassen over de toonbank gaan. Het verbod heeft dus effect. Toch trekken veel mensen de maatregel in twijfel. Zo zou de detailhandel geen alternatief hebben voor de plastic tas. Een ander punt is …

Drukkerij Tielen vereerd door internationale prijs

Dit jaar heeft de internationale jury van de competitie: Schönste Bücher aus aller Welt (De Best verzorgde Boeken ter Wereld) vier prijzen toegekend aan de Nederlands-Vlaamse selectie. De hoofdprijs, de Gouden Letter, gaat dit jaar naar Other Evidence: Blindfold van Titus Knegtel. Het meest geloofde sprookje van de Vormforensen krijgt de bronzen medaille. Saillant detail is dat beide boeken zijn …

Aan tafel

Wat deed jij maandag met 24 uur extra? Wij gingen de kookstudio in. Omdat onze mensen over heel Nederland verspreid zijn, is het gewoon goed om elkaar af en toe live te ontmoeten. Dat is goed voor de sfeer en voor korte lijntjes. Van Zeeland tot Friesland, meer dan de helft van onze 45 partners was aanwezig voor een culinaire …

Begin je marketingproces met beeld

Een trend is visual storytelling. Wilmar Boer, expert op het gebied van visuele communicatie vertelt waarom je in het marketingproces beter kunt beginnen met beeld dan met tekst. ‘Met beeld breng je letterlijk het verhaal naar de mensen toe. We zien dat teksten steeds meer het kijken ondersteunen. Vroeger was de tekst leidend en dan zocht je er een mooi …

Je laten verwonderen is zó 2016

Ken je dat gevoel? Het is begin januari, je start het jaar fris op je communicatieafdeling en denkt: dit jaar doe ik het anders. Ik ga tijd inplannen om te kijken naar het totaalplaatje. Hebben we het doel nog wel voor ogen, doen we wat werkt – en belangrijker; stoppen we met wat niet werkt – en luisteren we ook …

Meer duurzame verpakkingen = minder afval

Door de enorme groei van online shoppen groeit de hoeveelheid aan verpakkingsmateriaal. Duurzame verpakking is meer nodig dan ooit. Onze verpakkingsexperts zijn zich daar goed van bewust. Hoe zorgen we er voor dat die toename van verpakkingen uiteindelijk leidt tot een verkleining van de afvalberg? Nieuwe initiatieven, duurzame verpakkingsmogelijkheden, het was de rode draad tijdens de jaarlijkse PEFC™ bijeenkomst. Het …

Trends: dit geven bedrijven weg aan relaties in december

De feestdagen staan bijna voor de deur. Naast alle hectiek en bedrijvigheid is december toch ook de maand om even stil te staan bij een ander. Veel bedrijven en organisaties geven daarom hun relaties iets cadeau waarmee ze laten zien dat ze hun inzet waarderen. Zijn er dan nog trends te ontdekken? Jazeker! Volgens onze MDMX experts geven we dit …

Maak kans op een MDMX Creative Challenge

Het is december, de maand waarin ook wij een extra steentje willen bijdragen. Daarom doen we een MDMX Creative Challenge cadeau aan een goed doel. Aanmelden kan t/m 31 december 2015. Begin januari kiezen we de organisatie die de challenge krijgt. Wil je jezelf of iemand aandragen, stuur een korte motivatie naar Ingrid Bijkerk. Wat is een Creative Challenge? Je …

De grafische branche is te bescheiden

Onlangs werd de MKB Innovatie Top 100 van 2015 bekend gemaakt. Daar zaten mooie projecten tussen: optische lenzen uit de 3D printer, een tool om zelf een responsive magazine te maken, een intelligent fotoboek, live website personalisatie, een innovatief platform waar alle actieve 3D partijen in kaart worden gebracht.Wat ik miste was de grafische branche. Terwijl ik weet dat ook …

Grote kans dat jij je niet door 45 bedrijven kan laten bijpraten

‘Daar gaan we. De deur is open. Raar, want MDMX is geen winkel waarin we het assortiment mooi uitstallen, met een bord op de stoep. In de etalage ligt onze professionaliteit. En niet alleen die van mij en 5 collega’s, maar van een heel landelijk netwerk. Samen meer dan alleen En dat doe je niet 1-2-3. Deze zomer ben ik …