Marcia Coppens

Projectleider ISO

| fanatieke ondernemer die iedere uitdaging vol passie in gaat | tilt marketingcampagnes naar een hoger plan | is expert op het gebied van ISO 9001 & 14001 |

Naast onderneemster is Marcia Coppens al jarenlang verbonden aan MDMX. Haar voornaamste taak is het begeleiden en klaarstomen van grafische bedrijven zodat zij gecertificeerd kunnen worden voor ISO 9001 & 14001.

In 2016 ontstond het idee om de leden in het netwerk te ondersteunen op het gebied van ISO kwaliteit en milieu. Marcia heeft veel kennis en ervaring op het gebied van organisatie, beleid en ISO-certificering. Hiermee was de basis snel gelegd en kreeg het project een vliegende start.

Voor Marcia is ISO geen logge papierwinkel, zij hanteert ISO als kapstok voor de bedrijfsvoering van een organisatie. Een tool om constructief te werken aan verbetering van binnenuit. Haar pragmatische methode is dan ook zeer herkenbaar in het ontworpen ISO-managementsysteem en werkt aanstekelijk. Het systeem is doeltreffend en overtuigend. De aanpak is zelfs uniek te noemen binnen de grafische sector. Vanuit een visie van bewustwording en zingeving wordt er bij de bedrijven intrinsiek gewerkt aan verbetering op alle niveaus van het (productie)proces. De methode wordt door de auditor van DNV-GL als voorbeeld gesteld van hoe elk bedrijf ISO moeiteloos kan omarmen.

Voor deze taak reist Marcia het hele land door. Ze bezoekt alle deelnemende grafische bedrijven van Harlingen tot in Limburg en van Amsterdam tot in Almelo. Met haar Brabantse tongval, zakelijke nuchterheid en doortastende aanpak weet ze elk bedrijf op scherp te zetten. Marcia neemt geen blad voor de mond en gaat een goed gesprek niet uit de weg. Haar kritische benadering is gevormd doordat ze zelf leiding heeft gehad over een grafisch bedrijf. Ze kan zich daardoor prima inleven in de beleving van directies en medewerkers. Ze is fair en legt discussies moeiteloos op tafel. Tegelijkertijd neemt ze afstand en legt ze de vinger op de zere plek.

Marcia’s interesses gaan uit naar neuromarketing en consumentengedrag. Dat is het fundament van haar eigen marketingbureau en we zien dat terug in haar aanpak bij de bedrijven waar zij ISO implementeert en de medewerkers begeleidt. Ze leest tussen de regels door op zoek naar beweegredenen en maakt ze bespreekbaar.

Menu